Kako (p)ostati aktivan?

Rekreativno bavljenje športom. Debljina. Ispravna športska prehrana. Hodanje. Prehrambene navike. Bolesti srca i krvnih žila. Istezanje. KRETANJE. Športske ozljede. Ispravan trening.

Par savjeta kako (p)ostati aktivan
Dan traje 1.440 minuta - isplanirajte i odvojite samo 30 minuta za neki oblik tjelesne aktivnosti. Potrebno vam je samo malo kreativnosti i planiranja, pa čak i ako ste jako zaposlena osoba, da u tih 1.440 minuta ubacite i 30 minuta za sebe i svoje zdravlje.

  • hodajte ili vozite bicikl do posla
  • parkirajte auto daleko od posla, pa se prošećite do ureda
  • izađite iz tramvaja/autobusa dvije stanice ranije i prošećite do odredišta
  • koristite stepenice umjesto dizala
  • igrajte se s djecom ili kućnim ljubimcima, nemojte ih samo gledati
  • češće uređujte vrt ili pospremajte stan
  • plešite! 
  • u uredu i autu uvijek imajte par tenisica za trčanje - budite spremni za neplanirane aktivnosti
  • istežite se pola sata
  • neka vam subotnje ili nedjeljno jutro bude rezervirano za grupno druženje (hodanje, planinarenje, trčanje...)
  • uistinu... bezbroj je načina da tijekom dana budete bar 30 minuta tjelesno aktivni!

Prednosti aktivnog  života

  • daje dodatnu energiju
  • povećava samopouzdanje
  • pomaže nam da se lakše opustimo i osjećamo manje napeti
  • lakše reguliramo svoj apetit
  • čuva naše srce i čini ga zdravim
  • pomaže da se lakše
    • borimo s depresijom
    • podnosimo stres i umor
    • zaspimo, te imamo kvalitetniji san
    • sagorijevamo višak kalorija, te se riješimo naslaga sala

Učlanite se u neki klub!
Ukoliko niste dovoljno disciplinirani da si sami odredite vrijeme za rekreaciju, onda je najbolje riješenje da se učlanite u neki rekreacijski klub koji će umjesto vas odrediti termine rekreacije koju ćete (najvjerojatnije) pohađati s obzirom na to da ju plaćate. Klubova je bezbroj, vi samo trebate izabrati šport koji vas zanima, a mi preporučujemo samo neke: planinarenje, trčanje, ples, jogu, plivanje, capoeira (www.capoeira.hr/amazonas/), rolanje, biciklizam, badminton, tenis, boks...

Korisno je pohađati i športske škole koje vas obučavaju za samostalno bavljenje nekim športom. Tako u Zagrebu možete pohađati:  

Škola trčanja
Definitivno najjednostavniji i najjeftiniji oblik rekreacije je TRČANJE. Godine 2011. smo pokrenuli prvu školu trčanja za odrasle građane (Zagreb) da bismo već godinu poslije proširili školu i na Rijeku. Cilj nam je da u školu privučemo što veći broj osoba koje se ne bave nikakvom rekreacijom te da od njih kroz sustavan pristup napravimo rekreativne trkače. Sve o projektu škole trčanja potražite na www.trcaona.hr.

Educirajte se!
Na tržištu ima mnogo  strane literature koja vas uvodi u svijet trčanja. Mi najtoplije preporučamo knjigu "OD JOGGINGA DO MARATONA" američkog autora Jeffa Gallowaya.